δδε Καρδίτσας 2

Log in

To ΓΕΛ Παλαμά στο Ευρωκοινοβούλιο

aasrfrt.jpg

Το Γενικό Λύκειο Παλαμά, μετά την πρωτόγνωρα δύσκολη συνθήκη που αντιμετώπισε με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς και το καταστροφικό πέρασμα των μεσογειακών κυκλώνων Daniel και Elias από την περιοχή μας, κατάφερε να μεταβεί στο Στρασβούργο, για να συμμετάσχει στην ολομέλεια του Euroscola την 1η Μαρτίου 2024. Η επίσημη πρόσκληση από το Ευρωκοινοβούλιο ήρθε ως επιβράβευση ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος “Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου” 2022-23.  Στο πρόγραμμα αυτό, στο οποίο συμμετείχαν περισσότερα από 100 σχολεία από όλη την Ελλάδα, αρίστευσε το Σχολείο μας και ανακηρύχθηκε το πρώτο Σχολείο - Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Νομό Καρδίτσας.

Η ελληνική αποστολή για την Ολομέλεια της 1ης Μαρτίου με θέμα «Προστατεύοντας τη Δημοκρατία και τα Θεμελιώδη Δικαιώματα στην Ευρώπη» απαρτίστηκε από 10 μαθητές του ΓΕΛ Παλαμά (5 Junior Ambassadors της Β’ Λυκείου- Καραδήμου Αριστέα Άννα, Κουσιάτζα Ελευθερία, Πετρόπουλος Κωνσταντίνος, Τσουκαλά Ζωή και Φλώρος Ελευθέριος- και 5 της Γ’ Λυκείου- Αραμπατζής Γεώργιος, Μαρκούλη Μαρία, Μπιρμπάκου Ιόλη, Σακελλαρίου Αναστάσιο και Σακελλαρίου Μαρία Γρηγορία) με συνοδό μια από τις 5 εκπαιδευτικούς που υλοποίησαν το πρόγραμμα, την Κατή Αικατερίνη καθώς και 10 μαθητές και μία εκπαιδευτικό από το ΓΕΛ Τυρνάβου με τους οποίους υπήρξε άψογη συνεργασία. Στην Ολομέλεια συμμετείχαν, επίσης, 39 χώρες με 1.140 μαθητές.

Το πρόγραμμα της ημερίδας αποτελούνταν από δυο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάστηκε βιντεοσκοπημένο μήνυμα της προέδρου του Ε.Κ. Κας Roberta Metsola,  όπου τονίστηκε η σημασία της συμμετοχής στις ευρωεκλογές και ακολούθησε συζήτηση με τον αντιπρόεδρο του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου Jan-Christoph Oetjen, ο οποίος απάντησε σε ερωτήσεις που του έθεσαν οι μαθητές γύρω από φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας. Ακόμη, ο επικεφαλής των νομικών υπηρεσιών του Ευρωκοινοβουλίου Antonio Caiola συζήτησε με τους νεαρούς συμμετέχοντες για τα θεμελιώδη δικαιώματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και απάντησε στις ερωτήσεις τους.  Όλοι οι μαθητές του Γελ Παλαμά είχαν προετοιμάσει ερωτήσεις πάνω σε μια πληθώρα θεμάτων, που αφορούσαν κυρίως την περιβαλλοντική κρίση, την ελευθερία του τύπου και τα ανθρώπινα δικαιώματα, και επιλέχθηκαν από τους συντονιστές της συζήτησης τρεις μαθητές μας για να υποβάλλουν ερωτήσεις (Πετρόπουλο Κωνσταντίνο, Μαρία Μαρκούλη και Μαρία Σακελλαρίου).

serstsrty.jpg

Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας ακολούθησε η διαδικασία προσομοίωσης της λειτουργίας του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου όπου συμμετείχαν αποκλειστικά και μόνο οι μαθητές/τριες χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες (υπέρ, κατά, συμβιβασμού και αναποφάσιστοι) με εισηγήσεις, αντιπροτάσεις και ηλεκτρονική ψηφοφορία άρθρων, σχετιζόμενων με το θέμα της ημέρας. Μέσω αυτής της διαδικασίας οι μαθητές/μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, να συζητήσουν για τη δημοκρατία, τα θεμελιώδη δικαιώματα και τις ευρωπαϊκές αξίες, και να διατυπώσουν τις προσωπικές τους απόψεις σχετικά με τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σ’αυτό το σημείο, την άποψή της για τη θέση και τα δικαιώματα των γυναικών στην Ευρώπη διατύπωσε και η μαθήτρια Μπιρμπάκου Ιόλη, τονίζοντας το έλλειμα ασφάλειας που κυριαρχεί στην σύγχρονη κοινωνία, η οποία και καταχειροκροτήθηκε από την αίθουσα.

Η συμμετοχή της αποστολής μας στην ολομέλεια της Euroscola υπήρξε συγκινητική, καθώς μετά τα όσα έχουν βιώσει κι ακόμη βιώνουν οι μαθητές μας αισθάνθηκαν ότι δεν είναι μόνοι, αλλά ανήκουν σε μια μεγαλύτερη οικογένεια με παρόμοια προβλήματα στα οποία μέσω της συνεργασίας των κρατών μελών μπορούν να δοθούν λύσεις.

Euroscola 1/3/24