2

Log in

Συνάντηση Βουλευτού Καρδίτσας κ. Γ. Κωτσού – Διευθύντριας Δ. Ε. Καρδίτσας κ. Ε. Μ. Ξυνοπούλου με την Υπουργό Παιδείας κ. Σ. Ζαχαράκη


Στο επίκεντρο οι υποδομές, η στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας και το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου».

Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησαν ο Βουλευτής Καρδίτσας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργος Κωτσός και η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας κα Ελένη – Μαρίνα Ξυνοπούλου με την Υπουργό Παιδείας κα Σοφία Ζαχαράκη. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικά θετικό κλίμα και είχε ως κύριο θέμα την ενίσχυση των εκπαιδευτικών δομών του Νομού Καρδίτσας και την αξιοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων για τη βελτίωση της σχολικής καθημερινότητας.

Κεντρικό σημείο της συζήτησης αποτέλεσε η πρόταση για την ένταξη επιπλέον σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», ένα πρόγραμμα που ήδη συνεισφέρει στην αναβάθμιση των υποδομών του 3ου Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και του 2ου Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου Καρδίτσας.

Ο κ. Κωτσός και η κα Ξυνοπούλου παρουσίασαν στην Υπουργό αναλυτική πρόταση για την επέκταση του προγράμματος σε επιπλέον σχολικές μονάδες του Νομού, μεταξύ των οποίων:

• 2ο και 5ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Καρδίτσας, καθώς και το 2ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας (συστεγαζόμενα)
• 4ο Ημερήσιο Γυμνάσιο και 4ο ΓΕ.Λ. Καρδίτσας (συστεγαζόμενα)
• 1ο Γυμνάσιο Σοφάδων
• 1ο ΕΠΑ.Λ. και 1ο Ε.Κ. Καρδίτσας (συστεγαζόμενα)
• Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Μουζακίου (αναγκαία η διαμόρφωση του αύλειου χώρου)
Η Υπουργός άκουσε με ενδιαφέρον την πρόταση και δεσμεύθηκε να εξετάσει τη δυνατότητα χρηματοδότησης και ένταξης των προτεινόμενων σχολικών μονάδων στο εν λόγω πρόγραμμα, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας της Καρδίτσας, ιδίως μετά τις σοβαρές επιπτώσεις από τις φυσικές καταστροφές των τελευταίων ετών.

 

thumbnail image1

Επιπλέον, τέθηκαν μια σειρά από σημαντικά ζητήματα που αφορούν άμεσα την  εκπαιδευτική κοινότητα και ειδικότερα της περιοχής μας.
Στο υπόμνημα που κατατέθηκε από την κα Ξυνοπούλου καταγράφηκαν και συζητήθηκαν διεξοδικά τα εξής:
• Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Διαπιστώθηκε πρόοδος στη διαδικασία, με πρόταση να ολοκληρώνεται με μία παρατήρηση διδασκαλίας, όταν αυτή αξιολογείται ως «εξαιρετική».
• Φοίτηση Μαθητών Ρομά: Προτάθηκε να υπάρξει σαφής οδηγία για τη δυνατότητα διαγραφής μαθητών που διανύουν το 16ο έτος της ηλικίας τους κατά την έναρξη των εγγραφών και δε φοιτούν ενεργά, ώστε να περιοριστεί η υπεραριθμία.
• Οριστικοποίηση Τμημάτων: Ζητήθηκε να «κλειδώνουν» τα τμήματα έως τις 30 Ιουνίου.
• Παράλληλη Στήριξη: Επισημάνθηκε η ανάγκη εξορθολογισμού της
• Μετεγκατάσταση Ειδικών Σχολείων (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.): Προτάθηκε η μετεγκατάσταση των μονάδων από τους Σοφάδες στην πόλη της Καρδίτσας για ευκολότερη πρόσβαση και μείωση κόστους μεταφοράς.
• Ενίσχυση Ψυχολογικής Υποστήριξης: Τονίστηκε η ανάγκη τοποθέτησης μόνιμων σχολικών ψυχολόγων σε όλες τις μονάδες ή ομάδες σχολείων.
• Αναβάθμιση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού: Ζητήθηκε ενίσχυση του θεσμού με σύγχρονα εργαλεία και συνεργασίες με την αγορά εργασίας και τα ΑΕΙ.
• Σχολικοί Νοσηλευτές: Προτάθηκε η τοποθέτησή τους ανά ομάδα σχολείων κατά τα πρότυπα λειτουργίας των ΕΔΥ.
• Ενισχυτική Διδασκαλία: Τέθηκαν προτάσεις για:
o έγκαιρη έναρξη από την αρχή της χρονιάς
o συστηματική επιμόρφωση εκπαιδευτικών
o ευέλικτα μοντέλα (π.χ. co-teaching)
o ισχυρή διαγνωστική αξιολόγηση στην αρχή κάθε έτους.